Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál

1957-ben készült az első terv, melyben a Balaton felé autópálya kiépítését javasolták. Több vizsgálat után 1961-ben az M7 autópálya megépítéséről végül döntés született; a tervezés és építés a Budapest és Törökbálint közötti szakaszon indult meg. A budapesti bevezető szakasz és az Osztapenko csomópont tervei Bacsó Antal és Pócs István által készített díjnyertes tervpályázat alapján készültek. Az Ilja Afanaszjevics Osztapenko szovjet katonatisztet ábrázoló, közel 6 méteres bronzszobor Kerényi Jenő alkotása; 1952-es felavatása után 1992-ig állt ezen a helyen.

Azonosító: 
LTK/UVA/D1/1473
Állomány: 
UVATERV (Út-, Vasúttervező Vállalat)
Készítő: 
nincs adat
Készítés helye: 
Budapest
Készítés ideje: 
nincs adat
Méret: 
54x54mm
Írja be a választ.

Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál

Az M1-es és M7-es autópálya bevezető szakasza az Osztapenkónál